• Lorem ipsum
FAQ
Openingstijden
Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Openingstijden

Onze online winkel is altijd open! Je kunt bij Season Bags een bestelling plaatsen wanneer het jou uitkomt. 

De klantenservice is altijd bereikbaar via e-mail of WhatsApp. Je ontvangt zo snel mogelijk antwoord.

Telefonisch zijn we bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Daarbuiten mag je het proberen maar heeft e-mail of WhatsApp de voorkeur.

Bestellen in coronatijd
Is Season Bags geopend?

Ja hoor!

Season Bags is een online winkel waar je 24/7 je bestelling kunt plaatsen.

Is het veilig om een pakket aan te nemen?

Via pakketten nauwelijks kans op besmetting

Wij houden ons, net als PostNL, aan de richtlijnen van het RIVM. Een pakket, dat niet door de brievenbus past, wordt zonder fysiek contact geleverd. In het geval er getekend moet worden doet de bezorger dit zelf. De kans op besmetting via een pakket is heel klein; zeker als je regelmatig je handen wast! 

Moet ik langer wachten op mijn bestelling?

Iedereen doet z'n best om vertraging te voorkomen!

Alle bestellingen worden zorgvuldig en nog dezelfde dag door ons verwerkt. De status van je bestelling kun je volgen via de track&trace code die je per mail ontvangt. Door het grote aantal online aankopen heeft PostNL het momenteel erg druk en kan het voorkomen dat je bestelling een of enkele dagen later geleverd wordt. Hiervoor vragen we je begrip. Duurt het langer dan 3 dagen, neem dan even contact met ons op.

Waar kan ik aanvullende informatie vinden over pakketbezorging in coronatijd?

Lees hier de informatie van PostNL of neem contact met ons op.

Levering - bezorging
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Levertijd

We doen er alles aan om bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur geplaatst zijn nog dezelfde dag te verzenden. Post NL doet vervolgens zijn best om jouw bestelling de volgende werkdag te bezorgen. 

Bestellingen vanaf zaterdag 12.00 uur t/m maandag 16.00 uur worden op maandag verzonden.

De standaard pakketbezorging vindt plaats van maandag t/m zaterdag. Brievenbuspakjes worden bezorgd van dinsdag t/m zaterdag.

Via de track&trace code, die je via de e-mail ontvangen hebt, kun je zien waar jouw pakket is.

 

Waarom heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen?

Standaard levering

We streven ernaar om bestellingen die voor 16.00 uur geplaatst zijn dezelfde werkdag te verzenden. Bestellingen vanaf zaterdag 12.00 uur t/m maandag 16.00 uur worden op maandag verzonden.

De standaard pakketbezorging vindt plaats van maandag t/m zaterdag. Brievenbuspakjes worden bezorgd van dinsdag t/m zaterdag.

Vertraging kan het gevolg zijn van:

  1. Onjuiste adressering;
  2. Grote drukte bij PostNL vooral nu in Coronatijd waardoor veel online gekocht wordt;
  3. Onvoorziene omstandigheden bij Season Bags waardoor pakketten niet tijdig aangeleverd kunnen worden.

Je kunt je pakket altijd volgen met de track&trace code die je ontvangen hebt. Heb je na 3 werkdagen je bestelling nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op. 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Bezorgadres

Het factuuradres en bezorgadres kun je verschillend invullen. Gebruik deze optie als je de bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen. Dit mag geen postbusadres zijn!

 

Hoe kan ik het bezorgadres wijzigen nadat ik de bestelling heb geplaatst?

Bezorgadres achteraf wijzigen

  1. Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar [email protected] met het juiste bezorgadres. Wij gaan kijken of we de bestelling nog kunnen aanpassen en brengen je hiervan op de hoogte.
  2. Nadat je de track&trace code hebt ontvangen kun je jouw bezorgadres wijzigen via PostNL. Je kunt jouw pakket namelijk nog laten afleveren bij een PostNL-servicepunt of het tijdstip van bezorgen aanpassen. Meer informatie hierover is te vinden op de site van PostNL.
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Pakket bezorger gemist

PostNL bezorgt jouw pakket op het opgegeven adres. Als je niet thuis bent ontvang je een briefje in de brievenbus met informatie waar je het pakket kunt afhalen. Als jouw pakket is bezorgd bij een PostNL pakketpunt blijft het daar 7 dagen voor je liggen. Je kunt het pakket zelf ophalen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs of door iemand anders met een geldig legitimatiebewijs. Deze persoon moet dan wel het afleveradres aangeven en het bezorgbriefje kunnen tonen. Meer hierover lees je bij PostNL.

Het kan ook zo zijn dat jouw pakket bij de buren is bezorgd. Dit staat dan op het briefje dat je in de brievenbus ontvangt.

Retourneren en ruilen
Hoe retourneer ik mijn bestelling als ik een account heb?

Retourneren via je account

Als je een account hebt aangemaakt bij Season Bags, log dan in op je account en meld je retour eenvoudig aan door de stappen te volgen. Je status zal dan de vermelding Nieuw krijgen. Nadat we jouw retour verwerkt hebben zal deze status veranderen in: gecrediteerd (of een van de andere meldingen).

Stuur je tas, inclusief alle toebehoren, in originele staat en verpakking, voorzien van de pakbon binnen 30 dagen na levering, retour naar:

Season Bags
Sonseweg 17
5492NC Sint-Oedenrode

Sluit het pakket goed af, maak hier online een retourlabel aan, en breng het naar een PostNL servicepunt. Je kunt het retourlabel natuurlijk ook bij een PostNL servicepunt kopen maar dan betaal je €0,50 meer. Wil je liever via een andere bezorgdienst dan PostNL het pakket retourneren dan mag dat ook.

De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening. 

Zodra wij jouw pakket ontvangen hebben wordt het gecontroleerd. Indien alles in orde is wordt het aankoopbedrag inclusief de daarbij behorende verzendkosten, als je tenminste de gehele bestelling retour stuurt, meestal dezelfde dag nog teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt. Je ontvangt hiervan een bevestiging. Heb je na 14 dagen je geld nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op.

Heb je betaald met een cadeaubon dan ontvang je via de mail een vervangende waardebon.

 

Hoe moet ik een bestelling retourneren zonder account?

Retourneren doe je zo:

Indien een tas niet aan je verwachtingen voldoet stuur dan binnen 14 dagen een mail naar: [email protected] waarin je de retournering meldt. We zouden het fijn vinden als je daarin ook de reden van retournering aangeeft maar dat hoeft niet.

Stuur je tas, inclusief alle toebehoren, in originele staat en verpakking, voorzien van de bestelbon binnen 30 dagen na levering, retour naar:

Season Bags
Sonseweg 17
5492NC Sint-Oedenrode

Sluit het pakket goed af, maak online een retourlabel aan, en breng het naar een PostNL servicepunt. Je kunt het retourlabel natuurlijk ook bij een PostNL servicepunt kopen maar dan betaal je €0,50 meer.

De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.

 

Ik wil mijn aankoop graag ruilen voor iets anders. Kan dat?

Snel ruilen? Plaats een nieuwe bestelling en retourneer de oude.

Ruilen van producten gaat het snelst door een nieuwe bestelling te plaatsen en het eerder geleverde product, volgens de standaard retourprocedure, te retourneren. Je mag als compensatie direct de kortingsvoucher gebruiken die bij de eerste bestelling in de doos zat. 

Om fouten te voorkomen werkt deze manier het beste en het snelst! 

Ruilen 

Je mag natuurlijk ook altijd een e-mail sturen waarin je duidelijk aangeeft welke tas (+ artikelnummer) retour komt en welke tas (+artikelnummer) je daarvoor in de plaats wilt. 

Kan ik mijn bestelling kosteloos retourneren?

Helaas, kosteloos retourneren kan bij Season Bags niet.

Voldoet een bestelde tas of accessoire niet aan je verwachtingen dan mag die uiteraard geretourneerd worden! De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening. De eventuele verzendkosten die je bij de aankoop betaald hebt ontvang je wel terug (als je de gehele bestelling retourneert)!

Mag ik alleen via PostNL retourneren?

Keuzevrijheid

Wil je liever via een andere bezorgdienst dan PostNL retourneren dan is dat geen probleem!

Het gaat er tenslotte om dat de geretourneerde producten in originele staat en onbeschadigd bij Season Bags komen zodat wij jouw retour verder kunnen verwerken.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg?

Binnen enkele dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort.

Zodra wij jouw pakket ontvangen hebben wordt het gecontroleerd. Indien alles in orde is wordt het aankoopbedrag inclusief de daarbij behorende verzendkosten, als je tenminste de gehele bestelling retour stuurt, meestal dezelfde dag nog teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt. Je ontvangt hiervan een bevestiging.

Heb je na 14 dagen je geld nog niet ontvangen, neem dan even contact met ons op.

Kan ik mijn aankoop retourneren als ik met een cadeaubon betaald heb?

Een cadeaubon en retourneren: dat kan!

Het retourproces is hetzelfde als bij een online betaling. De creditering zal bestaan uit een nieuwe cadeauboncode ter waarde van de gebruikte code en een eventuele terugbetaling van het resterende bedrag dat met b.v. iDeal betaald is op dezelfde rekening waarmee betaald is.

Moet ik mijn rekeningnummer doorgeven voor het terug te storten bedrag?

Je hoeft geen rekeningnummer door te geven voor een creditering!

Het aankoopbedrag van geretourneerde lederwaren storten wij op dezelfde rekening terug als waarmee betaald is. Dit gaat automatisch via het betalingssysteem van Mollie.

Kortingscode
Wanneer krijg ik een kortingscode?

Een kortingsvoucher met kortingscode van Season Bags ontvang je bij je eerste bestelling en is inwisselbaar bij een volgende bestelling. Een terugkerende klant willen we namelijk graag belonen.

Hoe gebruik ik een kortingscode van Season Bags?

Het gebruik van een kortingscode

Een kortingscode kun je invullen op de checkout pagina in het desbetreffende vakje. Zodra de code geaccepteerd is wordt het kortingsbedrag zichtbaar in het orderoverzicht.

Een cadeaubon-code werkt hetzelfde als een kortingscode. Deze code moet je dus ook invullen bij kortingscode!

Waarom krijg ik een kortingscode via de mail of app?

Een digitale kortingscode

Een kortingscode kan ook digitaal verstrekt worden via WhatsApp of mailcontact. Het betreft dan een specifieke kortingscode n.a.v. een melding over bijvoorbeeld iets dat niet goed werkt op de site, een fout in de webshop of verbetertips. Het kan ook voorkomen dat een kortingscode wordt verstrekt uit coulance ter compensatie van een gebrek.

Hoe lang blijft een kortingscode geldig?

Geldigheidsduur van een kortingscode

De kortingscodes die Season Bags hanteert hebben een beperkte geldigheidsduur. Deze geldigheidsduur is terug te vinden op de kortingsvoucher of in je persoonlijke bericht.

Waarom werkt de kortingscode die ik online gevonden heb niet?

Online kortingscodes

Kortingscodes die je via een zoekmachine vindt zijn ons vaak niet bekend (niet van ons afkomstig) of verlopen. 

Sale artikelen
Wanneer komt een tas in de sale?

Bij Season Bags kun je altijd geselecteerde tassen en accessoires met korting kopen!

Voordat we onze nieuwe collectie inkopen komen er artikelen in de sale om plaats te maken in ons magazijn. Doordat wij meerdere malen per jaar inkopen, meestal voor een nieuw seizoen, vind je bij ons regelmatig andere artikelen in de sale.

Wat zijn B-keus sale artikelen?

B-keus sale

B-keus tassen of accessoires zijn nieuwe lederwaren met een klein defect of oneffenheid. Het is natuurlijk zonde om tassen van zo'n mooi natuurproduct te vernietigen. Tassen die zelfs met een defect nog prima bruikbaar zijn bieden wij daarom aan onder B-keus sale. 

Wij omschrijven het defect zo goed mogelijk. Wil je ook foto's hiervan ontvangen, neem dan even contact met ons op.

B-keus artikelen mogen vanwege de hoge korting niet geretourneerd worden.

Blijft een saletas altijd in de sale?

Sale: wisselend aanbod!

Welke producten in de sale komen is mede afhankelijk van het seizoen. Een witte tas kan b.v. in de winter met korting te koop zijn maar in de lente niet meer. Onze sale collectie wisselt regelmatig!

Uitverkochte tassen / lederwaren
Er ging iets mis tijdens het bestellen en nu is de tas ineens uitverkocht. Klopt dat?

De tas was op voorraad toen je ging bestellen maar er ging tijdens het bestellen iets mis. Tijdens je tweede poging is diezelfde tas ineens uitverkocht. Hoe kan dat? 

Een tas kan kort op uitverkocht komen en daarna weer online als je het laatste exemplaar koopt en het bestelproces onderbroken wordt of je het betalingsproces annuleert. Het duurt dan ongeveer 5 minuten voordat de tas weer terug in de voorraad komt en je deze opnieuw kunt bestellen.

Komt de tas niet terug in de voorraad dan kan iemand anders je net voor zijn. Neem voor de zekerheid altijd even contact met ons op.

Komt een uitverkochte tas nog online?

De tas staat online maar op uitverkocht. Komt deze weer online?

Als de laatste tas verkocht wordt komt deze op uitverkocht te staan. Het kan voorkomen dat deze binnen korte tijd weer online komt wegens retournering. Doorgaans komen tassen die niet geheel aan de verwachting van een klant voldoen, maar uiteraard 100% in orde zijn, al binnen een week retour en weer online. De uiterste termijn om te retourneren is 30 dagen. 

Kan ik een uitverkochte tas nabestellen?

De gewenste tas is uitverkocht

Is de tas die je graag wilde bestellen uitverkocht dan mag je altijd even contact met ons opnemen. Mogelijk kunnen we deze tas, of een soortgelijke tas, nog voor je inkopen. Uiteraard geheel vrijblijvend en zonder afnameverplichting.

Klachten en garantie
Er is iets fout gegaan tijdens het bestellen. Wat moet ik doen?

Er is iets fout gegaan tijdens het bestelproces

Verloopt het bestellen via de webshop niet zoals het hoort of heb je twijfels of een bestelling goed is doorgekomen, neem dan even contact op met Season Bags en we kijken het voor je na! Je kunt in zo'n geval het beste even bellen of appen naar de klantenservice: 06-12836714. Is je vraag niet dringend stuur dan een e-mail zodat we het rustig voor je kunnen uitzoeken!

 

Wat moet ik doen met een verkeerd of beschadigd artikel?

Je hebt niet het juiste of een beschadigd artikel ontvangen. 

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen neem dan contact op met de klantenservice. Doe dit bij voorkeur per e-mail of WhatsApp zodat je foto's kunt meesturen van de beschadiging of het verkeerde artikel. Zet in de mail ook het factuurnummer van je bestelling. Indien mogelijk zullen wij het artikel kosteloos omruilen. Is dit niet mogelijk dan zoeken we samen naar een passende andere oplossing.

Mijn bestelling is niet compleet. Wanneer kan ik de andere artikelen verwachten?

Is je bestelling niet compleet geleverd?

Als we een bestelling, om bijzondere redenen, niet volledig kunnen verzenden zullen wij je daarover altijd vooraf inlichten. Heb je dus een bestelling ontvangen die niet compleet is zonder dat je daarvan op de hoogte was dan is er iets mis gegaan. Neem contact met ons op zodat we de ontbrekende artikelen zo snel mogelijk kunnen nasturen.

De kleur van de tas is anders dan op de foto. Hoe komt dit?

Kleur van de tas wijkt in het echt af van de foto

De kleur van een product exact weergeven blijft lastig en er zullen altijd kleine afwijkingen zijn. Vooral beeldscherminstellingen zijn heel bepalend. We proberen alle producten waarheidsgetrouw weer te geven. Per model tas wordt elke kleur één keer gefotografeerd. Als er dan onderling kleurverschil in de tassen zit door de behandeling van het leer zie je dat niet op de foto's terug. Bij grote verschillen maken we uiteraard nieuwe foto's!

Vind je de kleur van de tas in het echt niet mooi dan mag je deze natuurlijk altijd retourneren!

De beschrijving van het product in de webshop klopt niet. Wat nu?

Het product wijkt af van de beschrijving in de webshop. 

Onze tassen en accessoires worden zo zorgvuldig mogelijk beschreven. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat we iets over het hoofd hebben gezien waardoor deze beschrijving onjuist is. 

Wil je de fout melden of wil je het product retourneren? Een melding wordt beloond met een kortingscode. Indien je liever wilt retourneren kan dat op onze kosten. Laat het ons even weten dan sturen we een kortingscode of retourlabel. 

Welke garantie heb ik op mijn aankoop?

Garantie op lederwaren

Als je bij Season Bags een tas of accessoire koopt mag je ervan uitgaan dat dit een goed product is en je het kunt gebruiken waarvoor het bedoeld is. Daarom hanteert Season Bags de wettelijke garantie.

Mocht er toch iets niet in orde zijn met je tas of accessoire neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen bepalen wat een passende oplossing is.

Zit er garantie op B-keus artikelen?

B-keus artikelen en garantie

Ook op B-keus artikelen geldt de wettelijke garantie maar dan met uitsluiting van het beschreven defect.

Een eventuele vergoeding zal altijd in verhouding staan tot het aankoopbedrag en niet tot de oorspronkelijke verkoopprijs.

Welk webshop keurmerk heeft Season Bags?

Season Bags heeft geen keurmerk gekocht voor haar website. Season Bags is van mening dat een goede service normaal is en hoort bij een betrouwbaar bedrijf!

Heb je vragen, opmerkingen, klachten, of andere zaken waarover je ons wilt spreken, aarzel niet en neem contact met ons op. We helpen je graag en denken in oplossingen!

Contactgegevens
Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden